Tytuł projektu: „Rozwój edukacji przedszkolnej na terenie Gminy Krzemieniewo”
Beneficjent projektu: Gmina Krzemieniewo
Okres realizacji projektu: 01.07.2024 – 31.06.2026 r.
Realizatorzy projektu:
- Zespół Szkół Gminy Krzemieniewo Przedszkole Szkoła Podstawowa w Garzynie, Garzyn ul. Leszczyńska 50, 64-120 Krzemieniewo,
- Publiczne Przedszkole w Krzemieniewie, ul. Spółdzielcza 48, 64-120 Krzemieniewo
- Publiczne Przedszkole nr 2, Pawłowice ul. Zielona 16, 64-122 Pawłowice
- Publiczna Szkoła Podstawowa im. Powstańców Wielkopolskich w Pawłowicach, Oddział Przedszkolny, ul. Leszczyńska 6, 64-122 Pawłowice
- Publiczna Szkoła Podstawowa im. Józefa Ponikiewskiego w Nowym Belęcinie, Oddział Przedszkolny, Nowy Belęcin 30, 64-120 Krzemieniewo
- Publiczna Szkoła Podstawowa Filialna w Oporówku, Oddział Przedszkolny, Oporówko 7a, 64-120 Krzemieniewo
Działania realizowane w ramach projektu:
– Zadanie 1: Dostosowanie istniejących miejsc wychowania przedszkolnego do potrzeb dzieci z niepełnosprawnościami oraz utworzenie sali do relaksacji i zajęć sensorycznych – w ramach zadania dostosowane do potrzeb dzieci z niepełnosprawnościami zostaną istniejące miejsca wychowania przedszkolnego w Publicznym Przedszkolu w Garzynie. Zakupione zostaną;
- winda/dźwig zewnętrzny umożliwiający wejście/wjazd do placówki osobom z niepełnosprawnością ruchową.
- przewijak dla dzieci z niepełnosprawnościami
- stolik terapeutyczny do wózka inwalidzkiego
- wyposażenie sali do relaksacji i zajęć sensorycznych, z której korzystać będą mogły wszystkie dzieci uczęszczające do przedszkola.
– Zadanie 2: Rozwijanie kompetencji kadry pedagogicznej – w ramach zadania wsparciem objętych zostanie 10 nauczycielek pracujących w placówkach przedszkolnych objętych wsparciem w ramach projektu. Nauczycielki zostaną objęte wsparciem w postaci studiów podyplomowych, kursów, szkoleń.
– Zadanie 3: Zajęcia dodatkowe dla przedszkolaków – wsparcie w postaci zajęć zwiększających szanse edukacyjne dzieci tj. realizowane w celu wyrównania stwierdzonych deficytów oraz w celu podnoszenia jakości edukacji przedszkolnej. Dodatkowe zajęcia będą prowadzone z uwzględnieniem indywidulnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych dzieci objętych wsparciem. W ramach zadania prowadzone będą następujące zajęcia: zajęcia umuzykalniające, zajęcia plastyczne, rytmika, gimnastyka artystyczna, język angielski, zajęcia logopedyczne, zajęcia terapia ręki, warcaby, zajęcia robotyki, zajęcia integracji sensorycznej, organizacja wycieczek.
– Zadanie 4: Dostęp do specjalistów – celem zadania jest zwiększenie dostępu do specjalistów w zakresie wczesnej diagnozy. W ramach zadania przeprowadzone zostaną zajęcia z psychologiem.
– Zadanie 5: Zakup pomocy dydaktycznych – zadanie ma na celu uzupełnienie bazy dydaktycznej przedszkoli i oddziałów przedszkolnych. W ramach zadania zakupione zostaną min.
- testy psychologiczne – 1 zestaw
- pomoce dydaktyczne do zajęć umuzykalniających i rytmiki – 6 zestawów
- pomoce dydaktyczne do zajęć logopedycznych – 6 zestawów
- pomoce dydaktyczne do zajęć terapii ręki – 3 zestawy
- pomoce dydaktyczne do gimnastyki artystycznej – 6 zestawów
- pomoce dydaktyczne do zajęć plastycznych – 6 zestawów
- pomoce dydaktyczne do zajęć języka angielskiego – 6 zestawów
- pomoce dydaktyczne do zajęć robotyki (zestawy klocków) – 3 zestawy
- sensoryczny podświetlany stolik – 6 szt.
- Magiczny Dywan urządzenie interaktywne – 6 szt.
Grupa docelowa: Projekt skierowany jest do osób z województwa wlkp.( uczą się, pracują lub zamieszkują na obszarze woj. wielkopolskiego w rozumieniu przepisów Kodeksu Cywilnego), 350 przedszkolaków (190 Dz., 160 Ch.) w tym 5 dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi (2Dz, 3Ch) i 10 nauczycieli (10K).
Cel projektu: Celem projektu jest poprawa jakości edukacji przedszkolnej skierowanej do 350 przedszkolaków (190 Dz., 160 Ch.) w tym 5 dz. ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi (2Dz, 3Ch) z terenu gminy Krzemieniewo w okresie od 01.07.2024 r. do 31.08.2026 r. poprzez oferowanie zajęć dodatkowych, zajęć kompensacyjnych i wyrównujących szanse dzieci, zakup pomocy dydaktycznych, dostosowanie 1 placówki dla potrzeb dzieci z niepełnosprawnościami, zwiększenie dostępu do specjalistów w zakresie wczesnej diagnoz oraz podniesienie kompetencji i kwalifikacji kadry pedagogicznej poprzez studia podyplomowe, szkolenia i kursy – 10 naucz. (10K).
Efekty / rezultaty projektu:
- Liczba dzieci objętych dodatkowymi zajęciami w edukacji przedszkolnej – 350 osób
- Liczba obiektów edukacyjnych dostosowanych do potrzeb osób z niepełnosprawnościami – 1 szt.
- Liczba przedstawicieli kadry szkół i placówek systemu oświaty objętych wsparciem – 10 osób
- Liczba szkół i placówek systemu oświaty objętych wsparciem – 6 podmiotów
- Liczba dzieci/uczniów o specjalnych potrzebach rozwojowych i edukacyjnych, objętych wsparciem – 5 osób
- Liczba miejsc wychowania przedszkolnego dostosowanych do potrzeb dzieci z niepełnosprawnością – 1 szt.
- Liczba ogólnodostępnych szkół i placówek systemu oświaty objętych wsparciem w zakresie edukacji włączającej – 1 szt.
- Liczba osób z niepełnosprawnościami objętych wsparciem w programie – 1 osoba
- Liczba obiektów dostosowanych do potrzeb osób z niepełnosprawnościami – 1 osoba
- Liczba przedstawicieli kadry szkół i placówek systemu oświaty, którzy uzyskali kwalifikacje po opuszczeniu programu – 10 osób
- Liczba dzieci, które uczestniczyły w dodatkowych zajęciach / eventach / wycieczkach w edukacji przedszkolnej – 320 osób
- Liczba szkół i placówek systemu oświaty, które zostały doposażone w sprzęt/pomoce dydaktyczne – 6 podmiotów
Wartość projektu: 1 253 232,00 zł
Wysokość wkładu UE: 877 262,40 zł